דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוחמה אברהם בלילא - קידום העסקים הקטנים והבינוניים 

מאת    [ 05/03/2011 ]

מילים במאמר: 658   [ נצפה 2231 פעמים ]

מגזר העסקים הקטנים והבינוניים מעסיק כיום 1.1 מיליון עובדים ובכך תורם משמעותית למשק. למרות תרומה זו, קרנות אשראי בערבות המדינה , שהוקמו על מנת לסייע לבעלי עסקים קטנים ובינוניים שנקלעו לקשיים וזקוקים להלוואות, מציבות תנאים בלתי אפשריים לצורך קבלת ההלוואות. בנוסף, תוכנית החונכות העסקית של משרד התמ"ת שאמורה לסייע למגזר זה, מנוטרלת מסיבות טכניות ותקציביות. מכאן עולה, כי יזמים בעלי עסק או כאלו שהעסק שלהם נקלע לקשיים, נמצאים במבוי סתום.

מחקר חדש של ארגון GEM קובע, שהירידה ברמת היזמות בישראל ממשיכה : 5.7% מהישראלים בגילאי 18-64 עסקו ביזמות בשנת 2010. מדובר ב ירידה חדה לעומת נתוני השנים הקודמות : 6.1% ב-2009 ו-6.6% ב-2008.

פנייתה של רוחמה אברהם ליו"ר ההסתדרות עופר עיני

כפי שפורסם היום בגלובס, בעקבות הנתונים המדאיגים הללו, ח"כ רוחמה אברהם, יו"ר השדולה למען עסקים קטנים ובינוניים בכנסת, פנתה ליו"ר ההסתדרות עופר עיני, והציעה לו לבחון את האפשרות לייצג גם את העצמאים.
"אני מודאגת מאוד מסוגיית ייצוג העסקים הקטנים והבינוניים אל מול הממשלה והגורמים המקצועיים. קולם לא נשמע מספיק, ולכן פניתי לעיני כדי שיבחן את האפשרות לייצג גם את המגזר המקופח הזה. אם העצמאים יזכו לייצוג, כמו זה שזוכים לו השכירים במשק הודות לעיני, אולי אז הסטטוס שלהם ישתנה לטובה. בשיחה שקיימתי אתמול עם עיני, סיכמנו להיפגש בקרוב על מנת לבחון את הסוגיה".

שר התמ"ת הנוכחי, שלום שמחון, ושר האוצר , יובל שטייניץ, הביעו לאחרונה את חשיבות קידומם של העסקים הקטנים ובינוניים. לדברי רוחמה אברהם "דיבורים יש, מעשים אין. הממשלה עדיין לא הפנימה את העסקים הקטנים והבינוניים . . . אני מפנה את נתניהו לנאומים של נשיא ארה"ב. שיראה איך אובמה מחבק את העסקים הקטנים והבינוניים, ואולי ילמד. נתניהו לא עושה את זה, כמו שהוא לא מקדם את המו"מ עם הפלסטינים, את מתקני ההתפלה ואת ההבטחה להפחית מסים, כי הוא עסוק כל יום-כל היום בהישרדות. הכול זה שיקולים של איך להעביר עוד יום ועוד יום עם הממשלה הכי גדולה, מנופחת וחסרת מעש".

עידוד הריכוזיות מכיוונה של הממשלה מרסקת את מעמד הביניים


בכינוס מושב החורף של שדולת העסקים הקטנים והבינוניים בכנסת, אמרה רוחמה אברהם כי "הממשלה מעודדת את הריכוזיות ובכך מרסקת את מעמד הביניים".  בכך הביעה רוחמה אברהם את דאגתה להעצמת הריכוזיות במשק, שעלולה להביא את ישראל "בתוך שנתיים לגל של אבטלה חמור שיוביל את המשק למשבר, דווקא כשהעולם המערבי יתאושש".

שדולת עסקים קטנים ובינוניים ופעילותה

את תפקיד יו"ר השדולה, לקחה על עצמה רוחמה אברהם בשל החשיבות הרבה של מגזר זה בעיניה. "אני רואה בו, שדרה מרכזית המרכיבה את המשק, והמספרים מדברים בעד עצמם: כ-400 אלף עסקים קטנים ובינוניים המעסיקים 1.1 מיליון עובדים. אין לי ספק שחוזקם הוא צמיחה מהירה של המשק, ושחוזקם הוא חוזקו של מעמד הביניים בישראל. חיזוק העסקים הקטנים, משמעו חיזוקה של הכלכלה הישראלית – זו המשוואה".

באשר למטרת השדולה לעסקים קטנים ובינוניים מרחיבה רוחמה אברהם ומספרת כי "מטרת השדולה היא להעלות את נושא העסקים הקטנים והבינוניים על סדר היום. השדולה מקיימת פגישות שוטפות עם נציגי הארגונים הכלכליים כדי להיות עם היד על הדופק. הכינוס האחרון שלנו עסק בנושא הריכוזיות והאפליה לרעה במכרזים ממשלתיים. כשמציפים בעיות וכשגורמי ממשלה רואים שיש מי ששואל את השאלות, הם מבינים שצריך לספק תשובות. . . עצם השאלות, זה הפיקוח שלנו. אז זה נכון שכיו"ר השדולה אין לי סמכות ביצועית כמו שיש לשר, אבל עצם הבאת הנושא לשולחן מקבלי ההחלטות היא כבר סיוע לא מבוטל. כמו-כן, השדולה משמשת כתובת לבעלי עסקים בכנסת. עד היום, פנו אליי לא מעט בעלי עסקים שביקשו את עזרתי בפתרון בעיות שונות. אשמח להמשיך ולסייע".

בכל הנוגע להצעות חוק שונות, בשנת 2005,  ניסתה רוחמה אברהם לקדם את חוק העסקים הקטנים והבינוניים "הצעת החוק דיברה על הגדרת עסק קטן ובינוני, פחת מואץ, תשלומי מקדמות למע"מ, סיוע בארנונה למבני תעשייה ועוד. בשל העלות הכוללת הגבוהה, הגשתי כל פעם סעיף אחד, כדי שבאוצר לא יבכו. למרות זאת, הצעת החוק, שעברה קריאה טרומית בזכות ח"כ גדעון סער, תקועה. את הצעת החוק הזו הנחתי שוב על שולחן הכנסת הנוכחית". לאחרונה, אף הגישה רוחמה אברהם הצעת חוק יחד עם ח"כ אלכס מילר מ"ישראל ביתנו", בנושא המע"מ לעצמאים. הצעת החוק שעברה קריאה טרומית, עיקרה הוא "שבעלי עסקים ישלמו מע"מ במזומן אחרי שקיבלו אותו מהלקוחות".

ח"כ רוחמה אברהם – סגנית יו"ר הכנסתלפרטים נוספים על פועלה כנסו לאתר :http://www.ruhama-avraham.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב